Geiser dag

20 januari 2019 - Suðurland, IJsland

Vanaf vandaag gaan we rustiger aan doen. Een aantal mooie dingen op de agenda en we beginnen met de Gullfos watervallen deze liggen op ongeveer 1uurtje rijden en op onze weg terug komen we langs onze andere bestemmingen. Voor vanavond hebben ze een weeralarm afgegeven dus we willen voor 6 uur weer terug zijn.

De watervallen waren echt mooi net als in de film, stort je naar beneden met je bootje en je overleeft het dan komt er gewoon nog een tweede om de klus af te maken. Het was wel behoorlijk druk kan je je voorstellen hoe het in de zomer is. Ik sta er verstelt van hoeveel mensen op gewone schoenen en zonder warme kleding, onvoorbereid dus, hier naar toe komen het was echt zooooo koud en glad. Wij hebben allemaal van die sneeuwspikes gekregen met Kerst van René en die waren meer dan welkom vandaag.

Onze tweede bestemming was Geysir, de geisers, indrukwekkend leuk. Ze laten busladingen Chinezen los die allemaal moeten poseren op zich ook al een bezienswaardigheid haha. Een geiser spoot echt wel 10 meter of zo en het stonk er naar rotte eieren en dit keer waren wij het niet haha.

De inwendige mens heeft ook af en toe wat nodig en lang leve trip advisor, Jose vond echt een super restaurant met heerlijk burgers en wortelsoep, dat is echter niet alles het was een familie zaak die alles zelf produceerden en oa hun eigen koeien slachten. Onder het eten keken we neer op de stallen met het vee, bekijk het filmpje maar. Heel apart, José weet echt onverwachts meer te vertellen over de koeien dankzij dr Pol dan ze weet over baby's.

De krater hebben we ff in de wacht gezet, ligt maar op 10 min van huis, het is donker en het begint al behoorlijk te waaien. Alle wegen richting Reykjavik zijn inmiddels afgesloten.

Inmiddels staat Guido in de keuken een lamspoot van 3 kilo te bereiden, honger hebben we niet maar ach je offert je wel op, gelukkig hoeft hij maar 3,5 uur in de oven.

De storm is gaan liggen maar de avond is beladen, praten over moeilijke dingen die ik graag besproken wil hebben, ook dat hoort bij deze vakantie. Trots op mijn gezin xxx

Morgen een dagje reykjavik

1. Annie Lenoir:
    21 januari 2019
    Wauw wat een ontzettend mooie foto's van een prachtig landschap.
    Het zal beslist voor jullie allemaal een moeilijke avond geweest zijn.
  2. Vincent Bos:
    21 januari 2019
    Wat een belevenissen! En ja, de moeilijke en zware gesprekken horen natuurlijk ook bij deze vakantie. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe dat is. Maar ik ben er wel van overtuigd dat jij, Mir, weet wat je wil zeggen. En daar gaat het uiteindelijk om.
    Veel sterkte. En geniet van elkaar.
  3. Miriam Keulen:
    23 januari 2019
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit. Super. Geniet er nog lekker van. Gr Miriam