Reykjavik

24 januari 2019 - Suðurland, IJsland

De zon schijnt weer volop, het is koud maar weer windstil, het zou hier altijd heel veel waaien, gelukkig niet tijdens onze vakantie, dat voelt toch een stuk prettiger.  Op weg naar Reykjavik.

Het was maar een uurtje rijden toch moesten José en ik zo erg plassen dat we het eerste beste restaurant in stormden  en meteen maar bleven om wat te eten en drinken. Vandaag zijn we echt slim bezig, na een uurtje wandelen hebben we het allemaal koud, de warme broeken en truien liggen in de auto, we dachten ze niet nodig te hebben😊 Het advies op Google was , vermijdt skinny jeans haha Peter en ik hebben die tenminste thuis gelaten, dan maar bij de bistro bar naar binnen en ons warm drinken. Ze hebben hier 14 biertjes op de tap en 125 verschillende soorten bier in de fles. De mannen konden niet kiezen en namen dus maar een proeverij van 5 biertjes ieder, de ogen waren groter dan de maag en ik heb ze dus maar geholpen met proeven, hoop wel dat we nog wat leuks van de stad gaan zien🤔

Het was me het dagje wel, oké we hebben idd nog vanalles in de stad gezien, een paar keer ergens naar binnen om te plassen en warm te worden, heerlijk gegeten in de oude haven, half uurtje gelopen terug naar de auto en naar huis.

Bij José zit de telefoon aan de handen geplakt en ze heeft maar een app, aurora. De kp index is prima, geen bewolking, 25% kans, over 20 minuten en ga zo maar door. Wij de auto op een redelijke donkere plek aan de kant gezet en idd al blauwbekkend van de kou zagen we weer een schijn van het noorderlicht en een hele mooie super grote rode maan. Snel naar huis, was maar 5 min, warme kleren aantrekken in het donker want onze ogen mogen geen licht zien🙄😎 was 15 min, jeetje we leken wel Michelin mannetjes, hup naar buiten ploeterend door de hoge sneeuw, echt leuk en........ verdorie wolken, weg noorderlicht. De kinderen zijn nog met de auto op jacht maar ik zit met Peter lekker warm binnen aan een wijntje en hoop zo meteen natuurlijk wel mooie foto's te zien van het noorderlicht, wacht vol spanning af.

1. Vincent Bos:
    24 januari 2019