Op weg naar ons luxe huis met jacuzzi

18 januari 2019 - Oostland, IJsland

Nog even over gisteren, de tour heeft ook lekker lang geduurd omdat onze gids net zo genoot als ons, het was de eerste sneeuw van deze winter die is blijven liggen, lucky us😀

Gisteravond, we waren kapot maar José wilde nog ff een spelletje doen,  je weet wel waar je van die dingen in je mond moet stoppen zodat je lippen niet meer bij elkaar komen. Vervolgens kreeg je een kaartje en moest je voorlezen wat erop stond, hilarisch, je kan nl heel veel letters niet meer uitspreken en zo kreeg je de gekste woorden. Guido is erachter hoe je toch bier kan drinken en René heeft tissues nodig om zijn kwijl op te vangen. Dit gaan we beslist nog  eens doen.

Over naar vandaag, de auto volgeladen met onze koffers en weer op weg. Na 15 minuten onze eerst stop, diamond beach maar dan aan de zee kant. Het strand en de zee liggen bezaaid met ijsblokken. Het wordt vloed dus af en toe moeten we rennen om geen natte voeten te krijgen. Het zand is zwart de sneeuw wit tenminste daar waar mijn mede reizigers niet geplast hebben.

Verder bij een vuurtoren een prachtig uitzicht op de arches en het zwarte strand, brrrrr wat was het daar koud.

Bij het plaatsje Vic staan grote bassalt rotsen, volgens de legende zijn het grote trollen die een schip aan wal probeerden te trekken maar ze werden verrast door de eerste zonnestralen. De zee is hier heel ruw .

Verder heerlijk gegeten met uitzicht op de skogafoss watervallen. Naar mate we dichter bij onze bestemming komen verdwijnt ook de sneeuw.

Jullie geloven het niet maar onderweg,  we moesten tanken en iedereen behalve ik moest weeeeeer plassen komt er net een politiewagen aan, wildplassen mag dus niet maar we zijn er snel vandoor gegaan.

Ben benieuwd naar ons luxe huis.

Eh oké we zijn er en zijn zeker niet teleurgesteld het is in een woord fantastisch, zoveel luxe en ruimte hebben we thuis nog niet eens, de mond valt ons letterlijk open, overal vloerverwarming,  super mooie inloopdouches, brede bedden, waskamer enz. Lig nu in een heerlijke luie stoel te genieten met een lekker glas wijn.

Misschien tot morgen weer maar ik denk dat we dan een rustdag nemen en de jacuzzi gaan uit proberen x

1. Vincent Bos:
    19 januari 2019
    Wat een fantastisch verhaal en ditto foto’s! Top vakantie met een top gezelschap!
  2. Annie Lenoir:
    19 januari 2019
    Jullie hebben energie voor 10. Wat hebben jullie al veel gezien in twee dagen. Geniet!