Dag 2

17 januari 2019

Heerlijk geslapen, behalve José en René, die toch echt op een andere kamer sliep want Guido snurkt🙄

We hadden ook nog veel eten meegenomen in de koffers, vandaar de hoeveelheid bagage, had er spijt van gisteren maar vanochtend toch niet meer, lekker de oven aan en broodjes gebakken, hoefden we de deur nog niet uit.

De wereld was helemaal wit vanochtend en het sneeuwde volop. De auto kwam er gelukkig wel uit en op naar diamant beach,  20 min rijden maar. Het stelt niet teleur zoals de foto's zullen bewijzen. Grote ijsblokken die vanuit Groenland aanspoelen in IJsland,  indrukwekkend.

Vervolgens op naar de gletsjer en de ijsgrotten, wat hoogtepunten ga er maar even voor zitten , de rit was door een ruig wit landschap, het grootste gedeelte reden we over ijs, we hebben 3 grotten gezien, ik heb mijn hoofd gestoten en zelfs de gids versteld doen staan er zat namelijk een giga scheur in het ijs daarna, ik had gelukkig een helm op, José zakte een meter in de sneeuw we waren haar bijna kwijt, Peter viel op zijn bips en ik ook, een hoop gestuntel van de Lenoirtjes dus, ik ging natuurlijk weer languit op mijn buik en kwam niet meer op ze hebben echt weer aan me moeten trekken😊, José moest heeeeel erg plassen en deed dat achter de auto, jammer dat er nog een busje aankwam rijden😂, de tour zou tot 15.00 duren maar we waren zo leuk dat we pas om 17.30 terug waren, we hebben rendieren gezien, het heeft de hele dag gesneeuwt, we zijn niet vast komen te zitten, onze gids en chauffeur heette André

We kwamen om van de honger omdat onze lunch bestond uit liga en zo, wisten wij dat het zolang zou duren. We zijn dus in onze ski outfit uit gaan eten, daar waren we wel aan toe.

Al met al bekijk de foto's maar we hebben een geweldige dag gehad met alleen maar hoogtepunten.

Oh ja René kan zijn laptop ophalen gelukkig.

1. Wilma Helgers:
    Klinkt super allemaal,geweldig.
  2. Maud:
    Adembenemend mooi.
  3. Tilly:
    17 januari 2019
    Erg mooi daar begrijp ik, zo anders dan overal elders, geniet samen
  4. Lionne:
    18 januari 2019
    Een hele belevenis! Super leuk geschreven Mirjam, mijn complimenten!
    En wat zijn de foto’s prachtig😍
  5. Carla:
    18 januari 2019
    Oh wauw wat is het mooi daar. En dat jullie genieten kan ik wel zien. Prachtige foto's zijn het. Geniet nog heel veel van alles dat nog gaat komen. 😘
  6. Sandra Paulissen:
    18 januari 2019
    Fantastische foto's, jullie hebben het heel gezellig zo te lezen:-)
  7. Conny:
    18 januari 2019
    Klinkt en ziet er prachtig uit allemaal!!
    Ik kan me er iets bij voorstellen, het getrek aan jou ; (((
  8. Vincent Bos:
    18 januari 2019
    Wat prachtig allemaal. Sneeuw en ijs is op deze manier werkelijk fabuleus!