Mammoth lakes

19 mei 2017 - Furnace Creek, California, Verenigde Staten

Ik denk niet dat er een groter contrast bestaat van deze hitte naar ......... echt lange broeken weer op nog geen 350km, waarschijnlijk ook sneeuw
We nemen afscheid van het prachtige death valley en rijden nu de 315 km naar Mammoth Lakes, nog even genieten van de kleuren en grootsheid van het gebied.
Je merkt het niet maar van 700 m onder zeespiegel zit je binnen een half uur op 5000 feet, mijn oren ploppen☺
Ja hoor 6 miles later en we zijn weer beneden plopperdeplop. Ze hebben er zelfs bochten in gemaakt anders was het echt te steil
Hehe eindelijk ook zandduinen gezien dat is hoe ik me de woestijn voorstelde wat ik niet wist is dat zandduinen drie dingen nodig hebben om te ontstaan, zand haha, wind en iets om de wind te stoppen bv een gebergte, zie de foto.
Zo anderhalf uur later zien we het bord thanks for visit death valley, ik val in herhaling maar ook deze rit was weer prachtig in de verte zien we in de zon een hoge berg schitteren, sneeuw onze bestemming.

Zo ff tanken ook dat is anders je gaat naar binnen en schat voor hoeveel geld benzine je ongeveer nodig hebt en betaalt, de meter stopt dan vanzelf, heb je teveel betaalt krijg je op je creditcard rekening het teveel terug gestort.
We zijn in Lone Pine, ik lijk een neus te hebben voor leuke cafeetjes, heerlijke verse thee, koffie, eigen gebakken muffins en heerlijke zelfgemaakte broodjes, geen Subway spul, lekker voor onderweg, nu nog weer een mooi plekje vinden om te eten dat moet wel lukken lijkt me.
Mooi plekje idd gevonden maar het waaide en we hadden het koud snel weer weg gegaan terwijl we er toen ook achter kwamen dat we de bank ook ff in de zon hadden kunnen zetten
Ik kijk links bergen met veel sneeuw, ik kijk rechts bergen met veel kleur maar verder kaal heel vreemd in vogelvlucht liggen ze denk ik niet meer dan 15 km uit elkaar.

Onderweg even een paar foto's maken brrrr het is echt koud 15° maar met een harde koude wind, maar weer snel de auto in.
Zo we zijn er Mammoth Lakes ligt op 7000 feet het is er prachtig maar ook winderig​ en fris.
Gisteren wilde ik sneeuwengelen maken maar vandaag kan het echt .
Ik blijf maar in herhaling vallen maar wat is het hier mooi de foto's zullen het bevestigen.
Er ligt nog veel sneeuw en we krijgen te horen dat de Tyoga pas nog gesloten is evenals de drie passen erboven met de laatste zullen we het moeten doen, zo'n vijf a zes uur rijden morgen en zorgen dat we voor 17.00 in ons hotel zijn want de weg ernaar​toe wordt dan afgesloten.
Het schijnt wel helemaal de moeite waard te zijn horen we van verschillende mensen, dus we gaan er voor.
Ik kan nog zoveel meer schrijven maar ach het is genoeg, morgen weer.

1. Jose lenoir:
    19 mei 2017
    Super mooi allemaal!!
  2. Annie Lenoir:
    20 mei 2017
    Prachtig, vooral de foto van het meer.
  3. Marion Ritzen:
    21 mei 2017
    Echt leuk om te lezen wat jullie beleven én wat jullie zien. De foto's zijn prachtig!
    Ik ben benieuwd wat er nog komen gaat. Dus schrijf maar gauw weer een stukje. Waar zitten jullie nu?
    Heel veel groetjes
    Marion
  4. Lionne:
    21 mei 2017
    Wat een reis hé Mirjam! Ik heb gelukkig weer een goed internet in onze hotelkamer! Prachtig om je verhalen te lezen, prachtige foto's ook! Geniet nog een week van Amerika! Nu nog San Francisco en de Westkust!
    Wij zitten nu in een super de luxe resort op Bali! Java was ook zeker de moeite waard!
    Misschien een tip voor volgend jaar!
    Geniet er nog van en van elkaar!
    Dikke kus Lionne xxx
  5. Mirjam Lenoir:
    22 mei 2017
    Jullie hebben in niks overdreven dit is werkelijk een geweldige vakantie.
    Fijn dat jullie ook zo genieten kan weer niet wachten om ook deze verhalen weer te horen zodat wij misschien volgend jaar ook die reis gaan maken, nu gaan we San Francisco onveilig maken, dikke kus en tot snel xxx
  6. Mirjam Lenoir:
    22 mei 2017
    Hoi Annie ja die foto is idd erg mooi daar troffen we een hele leuke Amerikaans waar een een tijd mee gepraat hebben, het is echt fantastisch hier dit moeten jullie ook echt een keer doen
  7. Mirjam Lenoir:
    22 mei 2017
    Hoi Marion, we zijn nu in San Francisco wat een stad en wat een fantastische reis hebben we.
    Het ene is nog mooier dan het andere, de parken hebben we gehad nu komt de west kust.
    We spreken echt de meest leuke mensen hier dan is het fijn dat je de taal kent.
    Het lijkt alsof we al weken hier zijn.
    Het blog bijhouden is zo leuk om te doen dat had ik nooit gedacht type vaak al wat in de auto en maak het s avonds af en zet de foto's erbij.
    Leuk dat je zo mee leeft xx